Robotică

Vrem să creăm ceva folositor în viața noastră. Acesta este motivul pentru care câțiva elevi ai Liceului Teoretic ,,Carmen Sylva” fac parte din Clubul de Robotică.

 

DSC_0044s.jpgElevii Paul Paraschiv si Alexandru Mîndra au descoperit împreuna pasiunea pe care o împart față de roboți. În urmă cu un an aceștia au participat la concursul internațional INESPO [link la pagina inespo sau o mică explicație despre ce este], unde au reprezentat atât România, cât și liceul nostru. [spune-ne ce au făcut acolo. au luat premiu?]

În urma acestui impact , mai multi elevi din clasele I-IV, dar și cei mari au început să vină la școala cu câteva ore înainte de începerea cursurilor sau să rămână după terminarea lor, doar pentru a învăța , trăind cu speranța că, într-o zi , vor ajunge să inventeze lucruri noi sau să îmbunătățească ceea ce astăzi ne înconjoară.

La început, ei își petrec timpul asamblând piese din Lego, [spune-ne aici ce fel de Lego sau pune link la Lego Mastermind] căutând sau realizând modele de roboței. Pe măsură ce avansează și învață mai multe, ajung să creeze drone ale căror scop este să protejeze mediul înconjurător sau să ne ușureze munca.

Pentru că învață lucrând practic și încercând tot timpul ceva nou, elevii au ajuns să creeze o mulțime de instrumente și aplicații care sunt recunoscute de specialiști și participă la competiții internaționale pentru elevi.

Iată pentru ce se pregătesc membrii clubului de robotică:

I-SWEEEP (International Sustainable World Energy Engineering Environment Project Olympiad) este o olimpiadă de proiecte, la care participă elevi de liceu din toată lumea. Elevii preocupați de domeniul STEM (Science Technology Engineering and Math – Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) își prezintă proiectele realizate în cadrul a 3 categorii: Energie, Inginerie și Mediu Inconjurător. Competiția este organizată sub forma unui târg de științe. Două proiecte dezvoltate de elevii de la Liceul Teoretic “Carmen Sylva” vor reprezenta România, la I-SWEEEP 2015 (http://isweeep.org/).
IMG_1793s.jpg

Proiectul “Utilizarea dronelor în prevenirea incendiilor de vegetaţie” îi are ca autori pe elevii Paul Paraschiv, Andreea Ghena, Vlad Neagu și Ionuţ Băloiu, din clasa clasa a 9-a A coordonați de prof. Florin Șerbu. FireDrone “Carmen Sylva” este un hexacopter construit de elevi, pe care a fost  amplasat un sistem de senzori care permite monitorizarea temperaturii și umidității relative a aerului, a intensității radiației luminoase în vizibil, infraroșu și ultraviolet, detectarea fumului și a flăcărilor. Sistemul permite obținerea imaginilor în vizibil și infraroșu, folosind o cameră video și o cameră de termoviziune. Toate datele achiziționate sunt trimise prin telemetrie la sol, unde sunt stocate pe un calculator. Cu ajutorul acestei drone pot fi prevenite şi localizate incendiile de vegetație.
DSC_0016s.jpgCel de-al doilea proiectStudiul calității aerului în sălile de clasă” a fost dezvoltat de elevii Alexandru Mândra, Ioana Bărbuliceanu, Sorina Ivan, Eugen Hulub, din clasa a 9-a A, coordonați de prof. Florin Șerbu. În această lucrare ne-am propus să studiem și să îmbunătățim calitatea mediului din sălile de clasă. În prima fază a proiectului a fost monitorizat mediul din laboratorul de fizică, folosind senzori Vernier. În cea de-a doua fază am construit dispozitivul IAQ (Indoor Air Quality) Carmen Sylva cu care am studiat mediul din sălile de clasă din școală. Modulul dezvoltat de noi permite monitorizarea temperaturii, a umidității relative, a intensității radiației luminoase, concentrației dioxidului de carbon și a prezenței unor gaze toxice cum sunt monoxidul de carbon sau compușii organici volatili. În faza finală a proiectului am studiat modul in care plantele pot îmbunătăți calitatea mediului din sălile de clasa.

 

Print Friendly, PDF & Email
1.003